Monday, August 15, 2011

A THOUGHTFUL SUNDAY

.
Hello everyone. :)
How's your Sunday?

Mine was simple. I woke up in the morning with a huge empty feeling. I miss home so much! It's probably due to back to back traveling i have.

Being a mom at the same time, I cannot run away from having my son's pictures on my head 24 hours. (Kidd, i miss u too :P). Those who be my friends on FB or follow me on twitter must recently have seen that 90% of my status were about missing home, missing the boys, homesick, dan yang sewaktu dengannya..

but pleaseeee.. please don't take me wrong here. I am definitely not blaming on my job which i have agreed and Redha with all the risk and responsibilities i needed to carry on my shoulder. All my mumblings were actually based on the unexplainable gifted thoughts, kasih seorang anak, isteri dan ibu, by Yang Maha Esa towards my loved ones. They have to be expressed, otherwise, i will get crazy talking to myself in this lonely room over here. hihi.

Well, let's hear a bit of what I've done to my Sunday in Manila. In the morning, I made a visit to Shangri-La Plaza which is just next door. I' will definitely bring myself over there again. Tadi jalan-jalan dengan my boss, so i malu nak masuk certain kedai lama-lama. Heh. :) This mall is pretty interesting but I couldn't found any souvenirs shop.

While my boss decided to end his jalan-jalan, i was otherwise walking alone to another mall which is in front of the hotel, SM Megamall. It's a huge mall but I didn't cover it all since i kept reminding myself to search for souvenirs and come back to the hotel before it's dark outside.

Oh yes, i found all i wanted in its Departmental Store. I bought few things for my loved ones. Fridge magnet tu memang tak tinggal la kan. Sales Officer kat situ siap tolong kirakan lagi berapa FM yang I nak kena beli. Rumah mama, rumah mil, rumah Ima, rumah sendiri, kengkawan office (Mel, jangan nak sengih-sengih), bla bla..

I couldn't resist small shoes.
So here for the lucky Oman and Jiba :)

Later in the evening, I had a WhatsApp session with Encik Armi. They spent their Sunday afternoon in KLCC (Nadia, Armi pun bagi tau i dia jumpa you & family) after visiting a relative who just got into an accident and admitted to SMC. Mujurlah semuanya selamat. Syukur. They then proceeded their iftar in Spice of India Restaurant. Saya Jelous tau. Heeee.

Receiving these 2 photos, I can't help myself to keep looking at them sambil senyum sorang-sorang.

Anak bujang ku :)

The boys.

That was all about my Sunday.

But before i stop right here, i would like to share with all of you this one particular song, which Oscar & Mea declared as their love song .

It's I MISS YOU by Incubus.
(Incubus?? bia betol love song) =D



Here is the lyrics;

To see you when I wake up
is a gift I didn't think could be real.
To know that you feel the same as I do
is a three-fold, utopian dream.
You do something to me that I can't explain.
So would I be out of line if I said,
I miss you.

I see your picture, I smell your skin on the empty pillow next to mine.
You have only been gone ten days, but already I'm wasting away.
I know I'll see you again
whether far or soon.
But I need you to know that I care
and I miss you.


xoxo,
.mommaholicSuri.



15 comments:

  1. darling, oman mmg takde muke rindu kat u...! padahal...i rasa time u nak pergi ke manila...confirm die drama sebabak ngn berjujuran air mata...haha

    laaaa....i teringin nak makan kat spices of india tuh...tapi i tak reti nak order ape...so terpaksa la i ajak armi skali kan? hahaha.. Terpaksa ok..

    p/s : mcm mana u tau i sengih2? u pasang cctv eh? hehe...

    ReplyDelete
  2. Aww so sweet lyrics. Nway I totally understand how u feel dear. Shall u wait k, tgl brp hr je lg kn. ;)

    Picas the boys pon so sweet la n Oman dh pndi posing cam dadda dia eh. Hihihi.

    Btw like the shoes, cute for the both cute kids!;)

    ReplyDelete
  3. Beb,

    1. I also miss you...so tak ada ke magnet tu untuk I...hahaha.

    2. The boys dah macam sebjik aje. And muka Oman macam heppy semacam...tak macam rindu pon...ekeke.

    3. Ooooo....love song ek....wah!

    ReplyDelete
  4. Sungguh cute gambar the boys! Oman berperangai Dadda, tapi bermuka Momma!
    Sure rindu nak dgr bebelan Oman ek! takpa...lagi 2,3 hari je kan!

    ReplyDelete
  5. Darling Mel:
    Masa i nak depart hari tu, dia tengah enak dibuai mimpi. So maknanya kali ni mmg xde pertumpahan air mata dari dia terhadap i. U jangan tanya i, masa cium dia je i dah bergenang-genang dah. haha.

    U bley terima tak i facetime dengan dia, dia xlayan sebab nak tgk upin ipin? lerrrr..

    Eh.. apesal x boleh lak? Jangan kata Spice of India, Spice of Timbuctoo pun boleh. Boleh belikan keychain kat Mr H. ahahhaahahah.

    p/s: I bukan boleh nampak u sengih, malah boleh dengar gelak you yg berunsurkan Wilhelmina Slater bila i buat lawak x jadi. ciss! :P

    ReplyDelete
  6. Izu:
    that lyrics are short but contented kan? hik hik. So, masa Armi proposed lagu tu, terus Nuurill suka. :)
    Tulah, dah tak lama dah. Another couple of days je lagi. Xsabar nak tunjuk that shoes to Oman and Zyva. Hehe.

    Wawa:
    1. haha.. termasuk you, dah ada 18 orang rindu kat I. I dah garu kepala dah ni. :P
    2. Oman mmg cool macam Dadda dia. Xmacho la nangis-nangis. Kecuali kalau bateri ipod dia habis time dia tengah tengok Upin IPin, nangis berjujuran hokeh. Jeles i dengan Upin Ipin ni!!!
    3. by Incubus, sounds ganas x? ahaks :)

    Odah: Thank you to iphone apps, Facetime. Memang hari-hari boleh tengok muka the boys pastu sambil dengar Oman berceloteh. Aww mmg x sabar! =D
    p/s: Hik, Oman mmg suka ikut apa Dadda dia buat. Idola la tuh agaknya. ahaha.

    ReplyDelete
  7. olo commey nye kasut Oman n baby Jiba!
    I saw Zyva aka Jiba that day..she so adorable n cute!!mcm mommy dia jgak!

    oo..gpapa blanje raya ek..sakan u Oman tido!

    Incubus mmg best!! ;)
    * teringat lagu zaman cintan cintun kat U dulu!!

    ReplyDelete
  8. Apsal plak konar ke Timbuktu ? Nak kena ke ?

    Best sangat ke Manila tu..huh!

    ReplyDelete
  9. Nadia: Jiba mmg sangat comel!! Dengan gebunya dengan asyik senyum je, mmg selalu kene gomol la. Tapi x leh buat depan Oman. Dia manyak jeles wo.

    I know masa u bumped dengan Armi & family tu, Oman tgh tido. Hihi.. Letih sangat kot.

    Hihi.. Yes.. My love song is by Incubus. How bout u???

    ReplyDelete
  10. Shaza: Lagu tu best kan?? I really love the lyrics so much!! I think Armi is a romantic rock guy. wakaka.

    Abahwafi: I mmg suka Timbuktu tu sebab tau ada org akan melenting. muahahhaha.. Tapi seriously, kalau i dapat pegi sana, i akan belikan fridge magnet dia kat you... eh xyah.. sebab mel berjaya google.. leh beli online.. kan? Kan? hihihi

    Manila? not so bad.. x leh comment sangat sebab i duk hotel je pun. How's Beijing? Makan maggie ke tetiap hari? hihihi

    ReplyDelete
  11. Love the shoes!! Nice catch dear! :)

    Babe, about the shoutouts tu, I pun sama. Sometimes, you just let it out to make you feel better kan? n of course, there are some ppl who misjudge/did not understand the real message u tried to potray (that's what one of the reason I make my twitter private..hihi)

    ReplyDelete
  12. Beijing panas ngalahkan KL. Meeting mmg gila2, 9am-715pm daily. Dah merasa berbuka dlm meeting room, makan cookies ajer...arghhh.

    Kalau hari-hari camni, mmg takde chance nak ronda Beijing.

    ReplyDelete
  13. our 1st song ms declare dulu2 is Yellow by coldplay ;)
    but I love Incubus too specially their drive song!

    ReplyDelete
  14. Nadine:
    Yeah.. bila luahkan with writings, mesti akan ada yang salah tafsir. Kadang2 intonasi kita lain, orang baca dengan cara lain. Agak bahaya. Tektik you mengprivatekan twitter adalah bijak. hihi :)

    ReplyDelete

REMEMBER ME...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog Template by BloggerCandy.com